We toetsen veel in het onderwijs. Te veel? In ieder geval doen we te weinig met de uitkomsten van toetsing. Om die reden organiseren Malmberg en Bureau ICE op vrijdag 31 oktober het eerste Nationale Congres Toetsen om te leren.
Anders nadenken over toetsing
De dag staat geheel in het teken van een gedeelde visie: namelijk dat we anders moeten én kunnen toetsen om de kwaliteit en het rendement van het onderwijs te vergroten. We gebruiken uitkomsten van toetsen niet of nauwelijks als feedback. Feedback om leerlingen te laten groeien in hun kennis en vaardigheden; om docenten inzicht te geven in wat goed gaat en wat (nog) niet; om binnen secties onderwijskundiger te kijken naar de uitkomsten van het leren. We kunnen veel meer leren van toetsen als we anders gaan nadenken over toetsing.
Over het congres
Naast plenaire lezingen van Charlie Harrington (mededirecteur London/hoofd business development bij Knewton) en Maurits Hendriks (chef de mission Olympische Spelen 2012/2014), kunt u verschillende inspirerende en interactieve sessies bijwonen. Er zijn drie keuzerondes met de thema’s dagelijkse lespraktijk en toetsbeleid. Deze worden onder anderen verzorgd door onderwijsondernemer Claire Boonsta en wetenschapsjournalist Mark Mieras. De doelgroep van het congres zijn docenten, het management en toetscoördinatoren werkzaam in het voortgezet onderwijs.
Waarom deelnemen?
- Toonaangevende sprekers & boeiende, interactieve sessies
- Mogelijkheid gratis deel te nemen aan een masterclass
- Mogelijkheid voor een mini-adviesgesprek over toetsen
- Mogelijkheid om te discussiëren met experts en collega’s over het thema toetsen
- Toegang tot alle presentaties en filmpjes na afloop van het congres
Het congres vindt plaats op vrijdag 31 oktober in Congrescentrum 1931 te ’s-Hertogenbosch. Kijk voor meer info op de congressite en schrijf u vandaag nog in. Het aantal plaatsen is beperkt.