Home » BETT: The learning technology event

BETT: The learning technology event

De BETT show in Londen is de grootste jaarlijkse vakbeurs voor informatietechnologie in het onderwijs. Van 22 tot en met 25 januari 2014 is deze beurs weer het epicentrum van de nieuwste ontwikkelingen. Naast ‘de markthal’ waar de nieuwste producten en diensten te bewonderen zijn, wordt er voor docenten en onderwijsprofessionals een scala aan topconferenties, sessies en workshops georganiseerd. Het programma is nog niet helemaal rond, maar de volgende sessies zijn voor u als docent in ieder geval de moeite waard.

Workplace Learning summit
Onderwijs verandert. Voor leerlingen, maar zeker ook voor docenten. Met de toenemende technologische ontwikkelingen is een studiedag eens in de zoveel tijd niet meer genoeg. Aan de andere kant is voor veel docenten te weinig tijd voor bijscholing. Gedurende de Workplace learning summit staat leren op de werkvloer centraal. Door middel van MOOC’s bijvoorbeeld. Simon Nelson (Futurelearn) verzorgt een sessie over de opkomst van deze vorm van leren op de werkplek. Na de presentatie volgt een debat waar je met collega’s van gedachten kunt wisselen. Zijn MOOC’s te integreren binnen het beleid van de onderwijsinstelling? En wat zijn de kansen en uitdagingen?

The arena
In de Bett arena delen internationaal gerenommeerde deskundigen hun kennis en inzichten op het gebied van leren en technologie. Zo zullen Dan Gardner en Zoe Ross een driedelige sessie over programmeren verzorgen. In Nederland (nog) geen verplicht vak, maar zeker de moeite waard. In het eerste deel van de sessie spreken ze over het nieuwe beleid en wat je als docent aan het begin van het nieuwe schooljaar moet kunnen implementeren. Vervolgens bespreken ze een casestudy over docenten die al bezig zijn met coderen in de klas en tot slot ga je zelf aan de slag in een workshop.

Technology in higher education summit
Tijdens de Technology in higher education summit staan digitale toepassingen voor het onderwijs centraal. Tijdens de sessies zullen zowel onderwijsprofessionals als professionals uit het bedrijfsleven inzicht geven in technologische mogelijkheden wanneer je als onderwijsinstelling te maken hebt met een budget.

Opvallend aan het programma is de sessie van Liz Falkoner (Education Innovation Centre). Falkoner bespreekt de mogelijkheden van toetsing met behulp van online technologie. Zij pleit voor vormen van toetsing waar niet alleen het leerproces beoordeeld wordt, maar ook het leren an sich wordt gepromoot: persoonlijke blogs en dagboeken, gezamenlijk simulaties en scenario’s maken of ‘simpelweg’ het creëren van eigen online leeromgevingen en tools. Tijdens de sessie wordt ook besproken op welke manier deze vormen van toetsing beoordeeld kunnen worden en welke rol feedback speelt bij het bevorderen van leren en creativiteit.

Verder lezen of kijken?
Over een paar maanden is het pas zo ver, maar de blog komt zo langzamerhand al een beetje tot leven. Dagelijks worden er inspirerende blogs en interviews met verschillende sprekers en onderwijsprofessionals gepubliceerd. Daarnaast kun je via het YouTube-kanaal van de BETT show veel sessies en presentaties van voorgaande jaren bekijken. Om een indruk te krijgen, maar zeker ook om van te leren. Lang niet alle video’s zijn gedateerd, integendeel zelfs. Ook is BETT te volgen via Facebook en Twitter. Kijk voor meer informatie over de locatie, tickets en het programma op de website.

Ben jij al weleens naar de BETT Show geweest of ga je misschien komend jaar? En welke conferenties en/of sessies spreken jou het meest aan?

Laatste onderwijsnieuws

Een kind en een volwassenen houden witte papieren longen vast

Onderwijsnieuws: Vapen en een extra debat

Het onderwijsnieuws van deze week: Tweede Kamer houdt extra debat over onderwijs en 14 kinderen en jongeren naar het ziekenhuis door vapen.

Bekijk

Onbeperkt toegang
met je OvM account

Met het OvM account krijg je als onderwijsprofessional toegang tot meer artikelen en regel je welke informatie je wilt ontvangen. Bijvoorbeeld de nieuwsbrief of Juf & Meester.