Wat nou als we gaan kijken naar wat er achter die grote mond zit? Wat nou als we niet reageren op die 100x juf op een dag? En wat nou als we niet direct een consequentie geven op het smijten van een boek door het lokaal? Wat nou als we onder het gedrag gaan kijken? Als we gaan kijken naar de functie van het gedrag. Waarom doet de leerling wat hij/zij doet? Wat vertelt ons dat en wat kunnen wij voor de leerling betekenen? Ligt daar niet de sleutel tot werkgeluk?
De functie van het gedrag – door Steffie van der Meijden
Om deze sessie te kunnen zien, moet je zijn ingelogd. Heb je nog geen account? Meld je dan gelijk gratis aan.
Over Steffie van der Meijden
“Als positieve wervelwind werk ik in het onderwijs, maar niet in het ‘gewone’ onderwijs. Met veel passie en enthousiasme ben ik te vinden in het VSO: Het Voortgezet Speciaal Onderwijs. Als docent omgangskunde heb ik mij ontwikkeld in het pedagogische aspect en weet ik alles van en over het gedrag. Het gedrag maakt mij nieuwsgierig en ik kijk dan ook graag verder. Wat zit er onder het gedrag? Waardoor ontstaat het gedrag? En welke pedagogische interventie kunnen we in zetten?”