Formatief evalueren is hot. En terecht, want door formatief te werken leren je leerlingen meer, beter én leuker. Maar hoe breng je formatief evalueren in de praktijk van elke les? Hoe doe je dat bij de talen, en hoe niet? En welke tools kun je daarbij inzetten? Sergej Visser, ex-docent Engels en CKV en trainer/adviseur bij Bureau ICE, gaat hierover het gesprek aan. Verwacht een scala aan concrete voorbeelden, nieuwe inzichten en heel veel praktische werkvormen waar je meteen in je volgende les mee aan de slag kunt. De opbrengst? Leuke, gevarieerde lessen, actieve en betrokken leerlingen en een hoge lesopbrengst. Zó leer je een taal!
Formatief evalueren in elke taalles: hoe dan? – door Sergej Visser
Om deze sessie te kunnen zien, moet je zijn ingelogd. Heb je nog geen account? Meld je dan gelijk gratis aan.
Over Sergej Visser
Sergej Visser is senior trainer bij Bureau ICE en heeft twintig jaar ervaring als docent en curriculumontwikkelaar VO (Engels, CKV, Spaans). Begeleidt complexe processen rond toetsbeleid, examinering, borging, onderwijsvernieuwing en implementatietrajecten.