Home » Interactief e-book over hersenen, cognitie en gedrag in het onderwijs

Interactief e-book over hersenen, cognitie en gedrag in het onderwijs

In NeurolabNL werken professionals namens universiteiten, hogescholen, kennisinstellingen en maatschappelijke organisaties samen aan kennis en onderzoek over hersenen, cognitie en gedrag. Meer dan 50 onderzoekers verzamelen sinds 2018 nieuwe kennis over hersen- en gedragsontwikkeling van jongeren. Dat levert interessante inzichten op, die zijn gebundeld in het interactieve e-book Onderwijs en veiligheid voor jongeren: een samenwerking tussen wetenschap en maatschappij.

In het boek vind je (wetenschappelijke) kennis en tools (zoals apps en lesmodules) binnen de onderzochte thema’s motivatie, sociale buitensluiting, antisociaal gedrag en de toepassing van draagbare technologie, toegespitst op het onderwijs.

Laatste onderwijsnieuws

Waarom schrijven met de hand goed is

In onze digitale wereld wordt schrijven steeds vaker vervangen door typen. Als dat de toekomst is van kinderen, waarom leren we ze dan nog steeds schrijven? Wat doet schrijven met een kind? Waarom is het belangrijk voor de motoriek? We geven vier argumenten waarom een toetsenbord het schrift nooit helemaal mag vervangen. Hoe maak jij […]

Bekijk
Een meisje met gewichten in haar handen

Column: De resultaten moeten omhoog

Terwijl juf Manon met groep 8 op kamp gaat denkt ze aan de strekking van de laatste vergadering: ‘Maak havo-leerlingen van kinderen die dat niet zijn.'

Bekijk

Onbeperkt toegang
met je OvM account

Met het OvM account krijg je als onderwijsprofessional toegang tot meer artikelen en regel je welke informatie je wilt ontvangen. Bijvoorbeeld de nieuwsbrief of Juf & Meester.