Home » Lastige ouders, moeilijke kinderen

Lastige ouders, moeilijke kinderen

Omslag Lastige ouders, moeilijke kinderen

Lastige ouders, moeilijke kinderen

auteurs: Hans Kaldenbach

uitgever: Prometheus

Dat leerlingen ouders hebben, is een feit. Dat sommige ouders direct partij kiezen voor hun kind, komt ook steeds vaker voor. Hoe beweeg je je als leerkracht in dit krachtenveld? Hoe breng je je boodschap over, zorg je voor verbinding met de ouders én stel je je grenzen?

Zo zet je dit boek in in de klas

Over omgaan met ouders zijn al veel boeken geschreven. Wat maakt dit boek dan anders? In de eerste plaats is dat de aandacht die wordt besteed aan de professionele grondhouding van de leerkracht. Het is die grondhouding die samen met jouw vakmanschap als leerkracht bepaalt of oudercontact wel of niet escaleert. Daarnaast wisselen in het boek praktijksituaties zich af met adviezen. Hoe stel je grenzen aan lastige ouders? Wat doe je als ouders op een respectloze manier over school praten? De adviezen zijn kort en bondig, en soms misschien wat kort door de bocht, maar ze laten je in ieder geval inzien dat lastige ouders niet uniek zijn, en de omgang met ze ook niet.

Laatste onderwijsnieuws

Waarom schrijven met de hand goed is

In onze digitale wereld wordt schrijven steeds vaker vervangen door typen. Als dat de toekomst is van kinderen, waarom leren we ze dan nog steeds schrijven? Wat doet schrijven met een kind? Waarom is het belangrijk voor de motoriek? We geven vier argumenten waarom een toetsenbord het schrift nooit helemaal mag vervangen. Hoe maak jij […]

Bekijk
Een meisje met gewichten in haar handen

Column: De resultaten moeten omhoog

Terwijl juf Manon met groep 8 op kamp gaat denkt ze aan de strekking van de laatste vergadering: ‘Maak havo-leerlingen van kinderen die dat niet zijn.'

Bekijk

Onbeperkt toegang
met je OvM account

Met het OvM account krijg je als onderwijsprofessional toegang tot meer artikelen en regel je welke informatie je wilt ontvangen. Bijvoorbeeld de nieuwsbrief of Juf & Meester.