Home » Ontwerp mee aan adaptief onderwijs

Ontwerp mee aan adaptief onderwijs

Afgelopen schooljaar heeft het voortgezet onderwijs in Nederland kennis kunnen maken met echt adaptief leren. Twintig scholen hebben meegedacht over hoe adaptief en gepersonaliseerd onderwijs in de praktijk kan werken, onder andere door middel van een gebruikspilot met Score, your personal grammar boost.

 

Score is het eerste product dat in de partnership tussen Malmberg en Knewton tot stand is gekomen. Docenten en leerlingen hebben voor een groot deel bepaald hoe dit product eruit is komen te zien en hoe het product werkt.
Tijdens deze grootschalige pilot is op diverse manieren onderzoek gedaan. De zeer interessante resultaten zullen binnenkort gedeeld worden via diverse media. De resultaten van de pilot verwerken we in adaptieve toepassingen in onze methodes.

 

Pilot rekenen
Natuurlijk blijft Malmberg ook dit schooljaar verder onderzoeken hoe we docenten kunnen helpen om beter te kunnen inspelen op verschillen tussen leerlingen en hoe adaptiviteit hierbij kan helpen. Als thema voor een nieuwe onderzoekspilot hebben we gekozen voor rekenen, met speciale aandacht voor de doorlopende leerlijn.

 

Oproep: denk met ons mee!
We willen met docenten (po, vo en mbo) in gesprek over het thema adaptiviteit en rekenen. Dit kan op verschillende manieren. Heeft u interesse, neem dan contact op met Hans Prins en/of Silvia Beekmans, dan bespreken we de mogelijkheden. Ook andere docenten met ideeën over adaptief leren zijn van harte uitgenodigd om contact met ons op te nemen.

 

Hans Prins
hans.prins@malmberg.nl

 

Silvia Beekmans
silvia.beekmans@malmberg.nl

Laatste onderwijsnieuws

Een leerkracht leest een groepje kinderen voor

Taalontwikkeling van nieuwkomers

Praktische en effectieve tips om kinderen met Nederlands als tweede taal (NT2) te ondersteunen. Luisteren Luistervaardigheid vormt de basis voor taalverwerving. Veel NT2-leerlingen gaan door een ‘stille periode’ waarin ze nog niet actief spreken, maar wel veel leren door te luisteren. Ondersteun dit proces door duidelijk en rustig te spreken en visuele hulpmiddelen zoals afbeeldingen […]

Bekijk
Een houten poppetje met een lampje boven zijn hoofd

Column: Socrates op sneakers

Rowan is de klas uit gestuurd, maar weigert te vertrekken. Directeur Danny Weeda blikt terug op een knap staaltje omdenken.

Bekijk
Een groepje kinderen programmeert speelgoed.

Beleidsupdate: Subsidie Techkwadraat

Hoe zorgt het programma Techkwadraat voor meer technologieonderwijs? Dat lees je in deze beleidsupdate!

Bekijk

Onbeperkt toegang
met je OvM account

Met het OvM account krijg je als onderwijsprofessional toegang tot meer artikelen en regel je welke informatie je wilt ontvangen. Bijvoorbeeld de nieuwsbrief of Juf & Meester.