Home » Pilot Score!: de meerwaarde van adaptieve leertechnologie

Pilot Score!: de meerwaarde van adaptieve leertechnologie


Eerder dit jaar heeft Malmberg een uitgebreide pilot gedaan met Score!*: het eerste adaptieve leermiddel van de uitgeverij. Daarbij is onder meer onderzoek verricht naar het effect van een adaptieve tool op de motivatie van leerlingen. De resultaten hiervan worden vandaag gepresenteerd tijdens een exclusieve kennissessie. Ook worden de resultaten gedeeld in whitepapers, waarvan de eerste volgende week zal verschijnen op Onderwijs van Morgen.

Pilot
In samenwerking met 20 scholen, bijna 50 docenten en ruim 1500 leerlingen heeft Malmberg een pilot van ruim drie maanden gedraaid met Score!. Daarbij is op verschillende vlakken (wetenschappelijk) onderzoek verricht. Onder meer naar de invloed van een adaptief leermiddel (zoals Score!) op de motivatie van leerlingen en de begeleidingsbehoeften van docenten bij de invoering van een gepersonaliseerd leerplatform. Ook is kwantitatief onderzoek verricht naar de ervaringen van leerlingen en docenten bij het gebruik van de adaptieve tool.

Score!
Score! is een adaptieve tool om Engelse grammatica te leren en oefenen. De tool past zich automatisch en in real-time aan de prestaties van de leerling aan. Daarbij wordt niet alleen rekening gehouden met het niveau, maar ook met de manier waarop een leerling het beste leert. Twee leerlingen die op hetzelfde niveau presteren, kunnen zo toch een heel ander leertraject doorlopen: de een krijgt tekstuele instructie terwijl de ander, voorafgaand aan dezelfde opdracht, wordt geïnstrueerd met behulp van audiovisuele content. Score! is vanaf schooljaar 2016-2017 te koop.

Whitepaper: Motivatie & Maatwerk

De focus in de eerste whitepaper – Motivatie & Maatwerk: de meerwaarde van adaptieve leertechnologie – ligt op de invloed van Score! op de motivatie van leerlingen. Ook komt aan bod hoe leerlingen en docenten de adaptieve methode hebben ervaren. Deze whitepaper verschijnt volgende week onder meer op Onderwijs van Morgen. Houdt de website in de gaten voor meer informatie.

*Score! is de naam van het adaptieve leermiddel voor Engelse grammatica tijdens de pilot. Vanaf schooljaar 2016-2017 is deze nieuwe adaptieve leerapplicatie verkrijgbaar onder een nieuwe naam.

Lees ook:

De verschillen tussen differentiëren, personaliseren en adaptief leren

Laatste onderwijsnieuws

Omslagen januari

Boekentips Engels januari

Op de derde maandag van januari wordt Martin Luther King herdacht. Met deze boekentips sluiten wij aan bij dit eerbetoon.

Bekijk
Een leerkracht leest een groepje kinderen voor

Taalontwikkeling van nieuwkomers

Praktische en effectieve tips om kinderen met Nederlands als tweede taal (NT2) te ondersteunen. Luisteren Luistervaardigheid vormt de basis voor taalverwerving. Veel NT2-leerlingen gaan door een ‘stille periode’ waarin ze nog niet actief spreken, maar wel veel leren door te luisteren. Ondersteun dit proces door duidelijk en rustig te spreken en visuele hulpmiddelen zoals afbeeldingen […]

Bekijk
Een houten poppetje met een lampje boven zijn hoofd

Column: Socrates op sneakers

Rowan is de klas uit gestuurd, maar weigert te vertrekken. Directeur Danny Weeda blikt terug op een knap staaltje omdenken.

Bekijk
Een groepje kinderen programmeert speelgoed.

Beleidsupdate: Subsidie Techkwadraat

Hoe zorgt het programma Techkwadraat voor meer technologieonderwijs? Dat lees je in deze beleidsupdate!

Bekijk

Onbeperkt toegang
met je OvM account

Met het OvM account krijg je als onderwijsprofessional toegang tot meer artikelen en regel je welke informatie je wilt ontvangen. Bijvoorbeeld de nieuwsbrief of Juf & Meester.