EI- en AU-rap bij spelling
Om de kinderen wat meer houvast te bieden met betrekking tot de keuze van ei/ij en au/ou zijn er platen en raps ontwikkeld.
Om de kinderen wat meer houvast te bieden met betrekking tot de keuze van ei/ij en au/ou zijn er platen en raps ontwikkeld.
Martine Letterie en haar man Rinke Smedinga ontwikkelden rollenspellen, kijkopdrachten en opdrachten met verhalen over de Tweede Wereldoorlog.
Lees hier welke thema's van Kleuterplein en Lijn 3 op elkaar aansluiten.
Bij de puzzelroute van les 3 zijn extra opdrachten beschikbaar, die bedoeld zijn als tempodifferentiatie.
In deze les kijken de kinderen naar een aantal verloren woorden en bedenken ze wat de woorden kunnen betekenen.
In 2014 nam Van Dale meer dan honderd nieuwe woorden op in het woordenboek
De kinderen maken een plattegrond van de Groentekist en vullen in de plattegrond in hoe ze de groentes zaaien. Op de kalender houden ze bij wanneer er gezaaid en geoogst wordt.
De kinderen rekenen uit wat nodig is om te gaan zaaien in De Groentekist, berekenen wanneer elke groente klaar is om te oogsten en bereiden een recept voor met de verschillende groentes.
De kinderen oefenen diverse bewerkingen en tekenen het juiste aantal smileys bij de opgaven.
In groep 8 gaan de kinderen aan de slag met gevarieerde opgaven om te oefenen.
Lees meer over de didactische achtergronden van het technisch lezen in Lijn 3.
Download de brochure 'Snel op weg met Lijn 3' voor een goede start.
Met het OvM account krijg je als onderwijsprofessional toegang tot meer artikelen en regel je welke informatie je wilt ontvangen. Bijvoorbeeld de nieuwsbrief of Juf & Meester.