Le langage COVID-19

Frankrijk heeft ook erg last (gehad) van het corona-virus. Daarbij hoort ook een bepaald soort vocabulaire: de corona-taal.

Bekijk

Itsy Bitsy Spider

The Queensland Museum in Australia had to close its doors because of the coronovirus. What to do with their huge spider collection?

Bekijk

Retour en classe

À partir du 11 mai, les jeunes Français retourneront à l’école. Mais dans quelles conditions ? Une institutrice a imaginé à quoi pourrait ressembler une journée scolaire après le confinement. Elle a écrit un texte qui pourra faire rire les élèves.

Bekijk

Taaldiscussie: Wat zijn de beste/ leukste ‘coronawoorden’?

Veel activiteiten liggen stil door de coronacrisis, maar de taal is volop in beweging. Er worden allerlei nieuwe woorden gemaakt die te maken hebben met corona of de crisis. Ton den Boon, hoofdredacteur van de Dikke Van Dale, maakt zelfs een heel coronawoordenboek!

Bekijk

DIY

Are face masks here to stay? At least for the time being, so let’s make some ourselves.

Bekijk

Singing Along

People at home are singing and dancing.

Bekijk

On tourne

À partir du titre “Sous les étoiles de Paris“, puis de la bande-annonce, les élèves imaginent l’histoire du film, qu’ils comparent ensuite au synopsis. Finalement, ils inventent une fin et expriment leur opinion.

Bekijk

Crossing Borders

How open are the borders between Schengen countries these days? Deze opdracht voor Engels geeft leerlingen informatie over open grenzen tijdens de pandemie.

Bekijk

Concrete Rose

American YA author Angie Thomas has made a bookish announcement.

Bekijk

C’est très français

Deze opdracht gaat over Franse stereotypen. Wat is een stereotype en wat is écht Frans?

Bekijk