Home » Sociaal-emotioneel functioneren van kinderen op de basisschool

Sociaal-emotioneel functioneren van kinderen op de basisschool

Omslag Sociaal-emotioneel functioneren van kinderen op de basisschool

Sociaal-emotioneel functioneren van kinderen op de basisschool

auteurs: Francine Jellesma

uitgever: SWP

Wat weten we in het onderwijs van het sociaal-emotioneel functioneren van kinderen? En past een protocol altijd bij het kind of past het kind bij het protocol? Dit boek behandelt de invloed van relaties tussen leeftijdsgenootjes, de interactie met de leerkracht en de achterliggende theorie van de sociaal-emotionele ontwikkeling. Ook discussiepunten, zoals de kloof tussen wetenschap en schoolpraktijk, komen aan bod.

Zo zet je dit boek in in de klas

Het boek gaat specifiek in op faalangst, pesten, motivatie, betrokkenheid en schoolweigering. Ook beschrijft de auteur, ontwikkelingspsycholoog Francine Jellesma, hoe je pedagogische theorieën over onderwijs terugziet in de manier waarop het onderwijs vandaag de dag is vormgegeven. De theorie wordt afgewisseld met praktijkvoorbeelden, waardoor het een praktisch, herkenbaar en makkelijk leesbaar boek is.

Laatste onderwijsnieuws

Waarom schrijven met de hand goed is

In onze digitale wereld wordt schrijven steeds vaker vervangen door typen. Als dat de toekomst is van kinderen, waarom leren we ze dan nog steeds schrijven? Wat doet schrijven met een kind? Waarom is het belangrijk voor de motoriek? We geven vier argumenten waarom een toetsenbord het schrift nooit helemaal mag vervangen. Hoe maak jij […]

Bekijk
Een meisje met gewichten in haar handen

Column: De resultaten moeten omhoog

Terwijl juf Manon met groep 8 op kamp gaat denkt ze aan de strekking van de laatste vergadering: ‘Maak havo-leerlingen van kinderen die dat niet zijn.'

Bekijk

Onbeperkt toegang
met je OvM account

Met het OvM account krijg je als onderwijsprofessional toegang tot meer artikelen en regel je welke informatie je wilt ontvangen. Bijvoorbeeld de nieuwsbrief of Juf & Meester.