Home » Talent ontwikkelen? Zo doe je dat!

Talent ontwikkelen? Zo doe je dat!

Iedereen heeft talenten en de mogelijkheden om die verder te ontwikkelen. Maar hoe gaat dat nou concreet in zijn werk? En welke factoren zijn daarop van invloed? Om inzicht te geven in het talentontwikkeling, ontwierp het SLO de gespreksplaat ‘Talent in ontwikkeling’. Hiermee ontdek je hoe je jouw talenten verder kunt ontwikkelen.

Om tot zichtbare talenten te komen, vindt een continue ontwikkeling plaats. Op dit proces zijn allerlei factoren van invloed. Persoonlijke kwaliteiten en kansen in de omgeving kunnen bijdragen aan een positieve ontwikkeling. Daarnaast zijn er zowel op het persoonlijke vlak als in de omgeving uitdagingen en belemmeringen, waarmee je kunt leren omgaan. Wanneer je inzicht hebt in hoe je persoonlijkheid en omgeving van invloed zijn, kun je bewuster keuzes maken. Je leert dan steeds beter hoe je zelf kunt investeren in je eigen ontwikkeling. De uitdaging is te ontdekken hoe je dit kunt doen op een manier die bij jou past en die aansluit op mogelijkheden in jouw omgeving. Op die manier kun jij met jouw talenten betekenisvol zijn, voor jezelf én voor anderen. (bron: SLO)

Hieronder geven we je vast een impressie van de gespreksplaat, de PDF is te downloaden via de website van SLO. Wil je meer te weten komen over talentontwikkeling? Surf dan naar Talentstimuleren.nl.

talent in ontwikkelingHeb je een interessante tip of suggestie met betrekking tot talentontwikkeling – zowel bij leraren als bij leerlingen – die je graag wilt delen? Laat een reactie achter via onderstaand reactieformulier.

Laatste onderwijsnieuws

Omslagen boekentips Engels november

Boekentips Engels november

Deze maand staan de boekentips in het teken van de Eerste Wereldoorlog. Naast twee boekentips dit keer ook een dichtbundel.

Bekijk

Onbeperkt toegang
met je OvM account

Met het OvM account krijg je als onderwijsprofessional toegang tot meer artikelen en regel je welke informatie je wilt ontvangen. Bijvoorbeeld de nieuwsbrief of Juf & Meester.